- Rdz 1,26 - Uczyñmy cz³owieka...
- Iz 35:4-5, On sam przychodzi, by zbawiæ was...
- Mt 4:5-7 - Kuszenie Jezusa
- Mt 16:16, Ty jeste¶ Mesjasz, Syn Boga ¿ywego...
- Mt 26:63-65, Czy Ty jeste¶ Mesjasz, Syn Bo¿y
- £k 10:22, Ojciec mój przekaza³ Mi wszystko...
- Jana 1:1, Bogiem by³o S³owo...
- Jana 5:23: aby czcili (szanowali) Syna...
- Jana 14:9 - Poka¿ nam Ojca...
- Jana 14:10 - Jezus w Ojcu
- Jana 14:14 - O cokolwiek prosiæ mnie bêdziecie
- Jana 20:28, Tomasz Mu odpowiedzia³: Pan mój i Bóg mój!
- Dz 3:6-9, W imiê Jezusa Chrystusa Nazarejczyka...
- Dz 7:59, Panie Jezu, przyjmij ducha mego...
- Dz 9:14, którzy wzywaj± Twego imienia....
- Dz 10:36, On to jest Panem wszystkich.
- Dz 10:42, ¿e Bóg ustanowi³ Go sêdzi± ¿ywych ...
- Dz 20:28, Ko¶cio³em Boga, który On naby³ w³asn± krwi±...
- Rz 9:5 - Bóg ponad wszystkim
- Rz 10:13, kto wezwie imienia Pañskiego...
- Ef 5:14: A zaja¶nieje ci Chrystus...
- Flp 2:6, Który chocia¿ by³ w postaci Bo¿ej...
- Kolosan 2:9, bo w nim zamieszkuje ca³e wype³nienie bosko¶ci ciele¶nie
- 1 Tm 2:5, Albowiem jeden jest Bóg, jeden te¿ po¶rednik ...
- Czy Jezus Chrystus mia³ pocz±tek?
- Czy Jezus jest równy Stwórcy? ( w kontek¶cie terminu „jednorodzony”)
- Jana 8:58
- Jedyny prawdziwy Bóg – 1J 5:20 oraz Jana 17:3
- Hebr 1:5, Ja mu bêdê ojcem...
- Historia "trójcy"
- Jezus i relacje z Bogiem
- O jakim Bogu naucza Jezus
- Bóg Izraela (Jehowa) staje siê Bogiem narodów - cz1.
- Pawe³ naucza³ o jedynym Bogu
- Bóg Izraela (Jehowa) staje siê Bogiem narodów - cz2
- Co Bóg mówi sam o Sobie
- Kolosan 1:15, obrazem Boga ...
- W³adza Boga a w³adza chrystusa - 1Kor 15:27-28
- Trójca / na pdst. wikipedii
- Syn Boga, dzia³a - Jana 5
- Cze¶æ synowi - Jana 5:23 /notatki
- Beze mnie nic nie mo¿ecie uczyniæ - J 15:15
- Trójca - materia³ do opracowania
- W³adza Jezusa, moc - Mt 28:18
- Jezus królem z ramienia Boga JHWH
- Tron Jezusa, Tron Boga - Hebr 1:8
- Bóg Mocny - Iz 9:5
- Mt 28:19 - bk.
Jana 1:1, Bogiem by³o S³owo...
Jana 1:1
Tekst grecki (Textus receptus): εν αρχη ην ο λογος και ο λογος ην προς τον θεον και θεος ην ο λογος
BW: Na pocz±tku by³o S³owo, a S³owo by³o u Boga, a Bogiem by³o S³owo.
BT: Na pocz±tku by³o S³owo, a S³owo by³o u Boga, i Bogiem by³o S³owo.
BG: Na pocz±tku by³o S³owo, a ono S³owo by³o u Boga, a Bogiem by³o ono S³owo.
Kontekst:
Mowa w tym o dwóch osobach -> S³owo to Jezus , to mamy:
- na pocz±tku by³o S³owo (na pocz±tku czego? ) - > Stwarzania (zgodne z Kol 1:15)
- s³owo by³o u Boga ( zgodnie z terminologi± jêzyka polskiego byæ U KOGO¦ , jest równoznaczne z "niebyciem" tym kim¶)
- Bogiem by³o S³owo ( nawet mocnym bogiem, bogiem s± te¿ anio³owie nazwani)
- Wszystko przez Nie siê sta³o, a bez Niego nic siê nie sta³o, co siê sta³o (oczywi¶cie, Bóg pos³u¿y³ sie s³owem do stwarzania: Kol 1:15-17 - dlatego jest logiczne , ¿e s³owo by³o na pocz±tku stwarzania) (+ Hebr 1:2)
W tym t³umaczeniu/interpretacji mamy wyra¿ne potwierdzenie, ¿e Logos /Jezus by³ na pocz±tku, ¿e by³ u drugiej osoby - ¿e jest odrêbn± osob±.
Podsumowanie:
Wstêp do ewangelii wg Jana to jeden z lepszych dowodów na to, ¿e nie istnieje taki byt jak trójca.
Doddatkowe informacje: