- Istota (osoba) Jezus
- Ja i Ojciec jedno jesteśmy
- Kogo symbolizuje Abaddon, anioł czeluści? (Ap 9,11)
- Jezus skałą - Mt 16:18
- Czy wszyscy Żydzi uwierzą w Chrystusa? Rzymian 11:25-26
- Rodowód Jezusa
- Czy Jezus był tylko jednym z przywódców religijnych?
- Czy należy obchodzić urodziny Jezusa Chrystusa?
- Imię Jezus
- Czy Jezus Chrystus rzeczywiście jest Bogiem ?
- Mesjasz, Chrystus
- Chrystus Królem
- Na tronie Boga
- Pokolenie - Mt 24:34
- Paruzja
- Bracia Jezusa
- Matka Jezusa
Czy wszyscy Żydzi uwierzą w Chrystusa? Rzymian 11:25-26
Zgodnie ze słowami Piotra, zanotowanymi w Dziejach Apostolskich 4:11-12, każdy człowiek, jakiejkolwiek nie byłby narodowości - ma tylko jednego pośrednika w drodze do wybawienia: Jezusa Chrystusa.
Zastanawiać więc mogą słowa Pawła z listu do Rzymian 11:25-26:
Albowiem nie chcę, bracia, abyście pozostawali w niewiedzy co do tej świętej tajemnicy - tak byście nie byli roztropni we własnych oczach - że przytępienie wrażliwości zdarzyło się części Izraela, aż wejdzie pełna liczba ludzi z narodów\\\" i w ten sposób zostanie wybawiony cały Izrael. Tak jak jest napisane: „Wyzwoliciel wyjdzie z Syjonu i odwróci bezbożne praktyki od Jakuba\\\"
Paweł pisze, że zostanie wybawiony cały Izrael . Skoro miałby być wybawiony cały Izrael - to musiałoby to oznaczać, że wszyscy Żydzi uwierzą w Chrystusa. Czy tak rzeczywiście będzie?
Powróćmy do wersetu - wspominając o wybawieniu całego Izraela Paweł mówi o sposobie jego wybawienia: \\\"aż wejdzie pełna liczba ludzi z narodów\\\" i w ten sposób zostanie wybawiony cały Izrael\\\"
Sposobem więc na wybawienie całego Izraela ma być wejście ludzi z narodów. Gdzie mieli on wejść? W rozdziale 11 od wersetu 17 do 24 Paweł przyrównuje naród Izraelski do drzewa oliwnego, z którego wyłamano niektóre gałęzie, a inne w te miejsce wszczepiono. Wyłamanymi gałęziami są odrzuceni przez Boga rodowici Izraelici, a wszczepionymi gałęziami są ludzie z narodów. Weszli oni w skład drzewa oliwnego. W ten sposób powstało niejako nowe drzewo oliwne (składające się z naturalnych i wszczepionych gałęzi) z tymi samymi korzeniami.
Wybrani ludzie z narodów i wybrani rodowici Izraelici tworzą nowy naród, który Bóg nazywa swoim ludem. Potwierdzają to słowa z 9:24-25a: \\\" mianowicie na nas, których powołał nie tylko spośród Żydów, lecz także spośród narodów, to co z tego? Tak jak też mówi u Ozeasza: „Tych, którzy nie są moim ludem, nazwę ‚ludem moim\\\'\\\"
Żydów, którzy nie uwierzą w Chrystusa - Biblia nie zalicza do tego nowego narodu - w rozdziale 9, wersecie 6 w części b czytamy: \\\"Gdyż nie wszyscy, którzy wywodzą się z Izraela, rzeczywiście są „Izraelem\\\".
Izraelitą więc w omawianym kontekście listu do Rzymian 11:25-26 - nie jest ten, kto wywodził sie literalnie z narodu żydowskiego (z urodzenia) i kto został literalnie obrzezany, oraz kto przestrzegał prawa Mojżeszowego. Opisywani i uznani przez Boga Izraelici to Ci , którzy \\\"obrzezali swoje serce\\\" - czyli musieli usunąć wszystko w swoim postępowaniu, pobudkach - to co nie podoba się Bogu Jehowie.
Podkreślono to w Rz 2:28-29: \\\"Albowiem nie ten jest Żydem, kto jest nim na zewnątrz, ani obrzezaniem nie jest to, które jest na zewnątrz, na ciele. Ale ten jest Żydem, kto jest nim wewnątrz, a jego obrzezaniem jest obrzezanie serca przez ducha, nie zaś przez spisany kodeks.\\\"
Podsumowując - z listu do Rzymian 11:25-26 nie wynika, że wszyscy Żydzi uwierzą w końcu w Chrystusa. Gdyż Izraelem opisanym przez Pawła, nie są tylko literalni członkowie narodu Izraelskiego, lecz ludzie ze wszystkich narodów, którzy tworzą \\\"nowy\\\" Izrael.
W pisanym mniej więcej pięć lat wcześniej swoim liście Apostoł Paweł nazywa go również \\\"Izraelem Bożym\\\" (Gal 6:16).
Wersety w przekładzie NW.